Friday, June 21, 2024

Achievement 2024

 

sepanjang 2024 ini.. 

macam macam pengalaman yang aku lalui..

yang pedih.. yang perit.. yang gembira.. yang tawa..

ade yang aku jadikan memori..

ada yang aku jadikan pengajaran.. 

dan aku tuliskan kat sini..

achievement yang aku dapat capai pada tahun 2024. 

bukan untuk riak..

tapi.. sebagai pembakar semangat dan kenangan yang akan aku kenang di masa depan. 


 1. Beli Handbag Sometimes By Asian Designer 

aku dah aim nak beli beg ni dari tahun lepas lagi.. 

alhamdulillah.. after dok tahan tahan.. aku beli juga bag dari jenama ni..

bukan 1... sekali 3 beg aku borong. 


2. Beli Vacuum Cleaner  

3. Subscribe Medical Insurance 

after being idle for medical insurance..

akhirnya aku amik balik medical insurance.. 

kali ni aku subscribe FWD under agent Kak Fina 


4. Tukar Kerja (Naik Gaji ) 

tahun 2024 juga aku berhijrah ke satu company baru..

with better salary..

with better benefit. 


5. Achieve Saving RM 10,000 (start Feb 2024) 

alhamdulillah... after start kerja baru ni..

aku mula rakit dan letak goal untuk create more saving. 

mula Feb 2024 aku menabung.. alhamdulillah Jun 2024 aku achieve Saving RM 10,000 

tak termasuk saving2 aku yang lain.. 


6. Subscribe Saving Scheme with Hong Leong

aku tetiba joing saving plan scheme under Hong Leong..

kalau ikutkan plan dia.. aku berkomitmen dengan Hong Leong min 6 tahun.. 

dan dapat hasil pulangan seawal 10 tahun.. 

insyaallah kalau rezeki ini membuah.. nak buat bayar rumah & buat haji.. 


7. Travel

tahun ni.. few rancangan dah dipasangkan...

awal tahun hari tu dah sempat pergi Ipoh.. Jalan Jalan Cari Makan. 

hujung May.. aku main Luge dengan kawan kawan.. 

July Insyaallah  ke Melaka.. 

August nak pi main Superpark 


8. Voted & Choosen to Be Internal Auditor 

9. First Credit Card 

Yeay !!! akhirnya ada credit card sendiri.. 

yang kali ni.. aku apply credit card RHB Shell Visa Card. 

memang more into guna kat petroll.. 

sebab perbelanjaan petrol aku agak tinggi juga bulanan..

so.. hope with this credit card.. dapatlah rebat sikit kan. 

 

10. 


.



No comments:

Post a Comment