Monday, October 4, 2021

Upgrade Ke Major Depression

 


Diary, 

hari tu bermula rawatan pertama aku bagi masalah kesihatan mental aku. ya, mengikut saranan orang.  mengikut apa yang Mr Ted minta.. dan aku juga masih ingin hidup normal yang penuh dengan bahagia. 

masa jumpa dengan kaunselor.. kita mula mukadimah.. bercerita tentang apa yang berlaku .. mungkin tak secara seluruhnya.. tapi tetap berkongsi.. dan hasil berkongsi.. Kaunselor tersebut upgrade aku dari mild depression disorder and adaptive ape ntah lupa.. dia upgrade ke  Major Depression Disorder. 

kata kaunselor " you punya depression ni dah lama.. u simpan sikit sikit sikit.. and menjadi besar... dulu u mampu hadap sebab you ada Mr Ted you.. and now bila dia hilang.. you hilang punca " 

after sharing few stories this and that... we conclude this things. 
  • im like a black hole - sedut je ape yang orang cakap.. orang suruh buat tu.. kita buat.. orang suruh buat ni.. kita buat.. tapi tak tau apa dan kenapa kena buat. 
  • i have no will power - sebab xde goals... will power tak ada.. jadi semua benda tu rasa dia macam malas.. serabut 
  • no support system - i have no support system. the one yang kita bersandar, the one yang boleh kita luahkan semua tanpa ada gangguan emosi lain.. seorang yang bagaikan tiang (pillars) untuk support. 
  • Trust Issue - with everything yang dah terjadi.. aku jadi susah nak percaya pada orang.. 

gotta see how it goes... hopefully aku kuat.. and masih ada rasa nak berjuang. 


Love, 
Chentaa Hatii

No comments:

Post a Comment