Thursday, July 22, 2021

Again .. Abah Dah Nape


Dear Diary, 

again, sekali lagi it happen. bila mana aku terjaga dari lena, aku baca yang tidak tidak sahaja hasil postingan abah. aku ingatkan bila dah luahkan marah sekali tu, abah akan faham. bila berborak esok harinya itu, abah akan faham. tapi dasar orang tua yang kontot akalnya. dia buat hal lagi. tulis thread panjang panjang , dengan kata pujian, dengan kata sindiran. 

sekali lagi aku mesej mya, tanya kenapa. mya katakan dia juga tak faham kenapa. katanya kerana salah setting, terus abah merajuk dan naik thread macam tu. 

abah? aku tak pasti apa sebab dia macam tu.. macam biasa ticket "OVERTHINKING" digunakan sebagai safe card dia.  cuba aku bertanya pada diri.. dengan siapa dia berbincang saat bende begini? aku pasti tak ada... sebab kenal orang tua tu camne. semua ikut hati.. haaa nanti suruh mati bru mengerti la kot. 

untuk aku marah sekali lagi? aku malas. buat ape bertanya pada yang bodoh akalnya.. buat apa berbincangan kalau bukan dia ingin mendengar. damage has been made. now, what else stay. 

again, akibat marah bila saat bangun tido, dada sakit kembali sakit. memberat saat mengambil hela nafas. terima kasih abah atas sakit ini. 


Love, 
Chentaa Hatii 


No comments:

Post a Comment