Monday, January 8, 2024

[Travelog ] Ipoh With Besties (Part 2)

 kita sambung kat sini pulak yeee.. 

kalau nak baca yang last part... boleh baca kat sini.. 

#Trip Ipoh With Besties
( Part 2 - Gua Kek Look Tong, )

dah dapat makan.. dah kenyang.. dah ada tenaga.. 

so.. boleh jalan jalan..


kita ke Gua Kek Look Tong

kat sini masuk percuma je.. parking pon banyak.. 

Gua Kek Look Tong ni sebenarnya adalah rumah ibadat kaum budha. 

tapi.. ia juga menjadi salah satu tarikan yang menarik kat Ipoh.

mana taknye.. kuil dalam gua.. 





bab kuil tu cik purple tak nak bahas la.. 

sebab tengok sekali lalu je..

yang menariknya... isi dalam gua tu.. 

lawaaaa.. yee.. yang penting semula jadi.. 


  


bila tengok dinding gua ni.. masyaallah.. cantiknyaa..

betul takk???



dan jalan kedepan lagi.. akan jumpa satu tasik..

tak besar sangat kawasan tasik tu..

tapi di sekeliling tasik tu adalah gunung batu kapur..

suasana... mesmerizing sekali.. 



kat sini.. kitorang dok melihat keindahan alam je laaaa..

rehat rehat sekejap..  sambil amati keindahan alam.. 

udara pon segar..

pemandangan dia cantik..

indahh rasa... alhamdulillah. 



No comments:

Post a Comment