Saturday, June 17, 2023

Durian Date With Mom

i guess this gonna be a short update from me kot.. 
tadi balik kerja.. entah jalan mana ntah aku lalu..
masa nak dekat2 dengan rumah.. saja masuk lalu jalan kampung.. 
tak adalah kampung sangat...
nama tempat tu je ade kampung.. heee. 


kisahnya sebab nak cari air sejuk..
pepanassss.. bahang.. dpat air sejuk kan best.. 
tapi sebab penjaja sini banyak buka tepi jalan..
dengan jalan sempit..
sesak... susah parking lagi.
tak jadi laa..
lalu aku putuskan untuk pulang..
masa tu tetiba ternampakkk durian banyakk kat kedai yang selalu aku pergi dengan kawan.
nak singgah .. tengah panass.. 
nanti petang la.. 

balik rumah.. mummy pancing dengan baju...
pastu aku cakap " baru nk ajak gi makan durian"
mummy : petang petang nnt la kak.. sekarang panass. 
dari petang.. bawak ke malam.
sampai je.. kedai tadi dh tutup.. durian habis.. 
laku keras agaknye.. 


so.. kitorang pusing pusing..
and jumpa ade orang jual durian.. so.. parking and melihat lihat..
sebab stock tak banyak... mummy cakap.. makan je la kak..
lain kali beli kat kedai tadi tuu.. 

ni agaknya pose mak mak bila dapat buah fav diorang ehh?? hehe

dah pilih.. pilih...
so.. makan je la kat sana..
xde bawak balik....

ni first time aku bawak mummy pergi makan durian..
selalu.. mummy suruh aku beli jee.
tak pon.. aku keluar dengan kawan.. and tapaw bawak balik.. 



dah habis makan tu.. mummy ngomel.
"lepas ni tak yah beli yang D24 tu la kak.. beli yang IOI ... sedap.. " kata mummy 
pastu mummy citer la dia gi beli durian hari tu..
entah berapa harga dia tadi mmy sebut..  aku buat diam je laa..
yang ni aku bayar... dia cakap mahal..
hahahaha.. dah amik pon D24.. 

aku ingatkan perjalanan makan durian dah habis.. 
tidak yeee.. mummy sambung lagiiii.. 


dekat tempat aku park kete tadi.. 
ade gerai orang jual nenas... 
sebelum makan durian.. mummy dah aim dahh.. 
nak tengok nenas kata diaaa.. 
ok... beli.. 


jalan depan sikitt.. dah nak sampai kereta dah..
dia tercium bau cempedak madu pulak.
dah terliurrr..
amik yang besar bulat yeeee..
padahal makan berdua je nanti..
sebab terliur... beli..


haaa.. ni cempedak diluar kedai.. 
nenas mmy pegang.. dia amik hati aku agaknyee.. ahhaha

tak ape lahh.. sekali sekala kan..
buat mak kita happy..
semoga murah rezeki aku..
semoga duit mengalir masuk banyakkkk macam mana dia keluar hari ni. 
aminn ~!!!!



 

No comments:

Post a Comment