Thursday, August 3, 2023

[Review] Restoran Seafood Zamanku, Galaxy Ampang Mall

 1 Ogos lepas..

aku celebrate besday salah sorang kawan aku la..

which aku nampak dia as adik.

and aku choose untuk have dinner kat 

Restoran Seafood Zamanku, Galaxy Ampang. 


our dinner

and kami pilih.... 

- ketam sweet chilli

- lala kham heong 

- sotong salted egg

- yin yang kailan

- udang harimau dark soy sauce

- nasi putih

- 1 jug maggo juice.


and this is the reviewww.. 



Ketam Sweet Chilli..
ni antara sebab kuat kenapa aku pilih restoran ni..
sebab ada promo 3 ketul ketam..for RM 48..
and for me this promo berbaloii. murah la jugaaa. 

this portion memang sedang elok for 3 orang makan.
just sos sweet chilli dia kurang kick..
and i love another seafood restaurant yang serve ketam juga , HOKAIDO punya sauce more than this..
and ketam dia fresh.. 
need crab hammer to crack the shell.. 
but anyhow.. berbaloi juga order ketam ni. 


Udang Salted Egg. 
for me.. this is a bit dry... 
rasa tastyy...
but a typical rasa salted egg..
i have no more comment bout this. 


Yin Yang Kailan..
ni half celur/ tumis... and half tumis. 
for me this is biasa.. 
and kurang perasa..
yang ni.. aku kena marah dengan Ms Angel.. 
"why tak amik kailan ikan masin jeeeeee" 
huhu


Udang Harimau Dark Soy Sauce. 
yang ni signature dish kat restoran ni..
aku amik size S je.. pon dah terbang RM 40.. huhu
tapi.. memang sedappppp.. sedap giler !!! 
portion ok for 3 pax.
tapi.. kalau korang penggila udang.. sila order banyakk.. 
huhuh.. 


lala kham heong..
yang ni saja aku order buat tambah tambah.
biasalah orang lapar.. main order jee ikut nafsu.
but sedapp juga.

for this dinner.. kami spend RM 231.50 for all.
makan bertiga...
berbaloi? ok for sekali sekala..
overspend?? a bitt.. huhuhu.. 

dari segi taste... restoran ni punya "RASA" kurang kick overall.
i love how hokaido seafood punya rasa lagi... 
if the taste enhance bit more.. mebi nice.. 

to come again?
may be... and kali ni.. aku aim udang dark soy sauce dia.. 
nyummmss..



 



No comments:

Post a Comment