Saturday, May 11, 2024

Dilemma Hidup.

 


aku dalam dilemma.. 
perang dengan perasaan sendiri..
perang dengan hati sendiri..
perang dengan otak sendiri.. 
sungguh.. aku dilemma. 

aku.. kenal diri aku.. 
memang dari zaman dulu dulu..
nakal aku... hahahhaha.. 
kita panggil zaman jahiliyah.. 

then .. pelan pelan.. aku jadi normal..
just a normal human being..
opkoss  nakal tu ada.. jahat tu ada.. 
tapi tak ada yang melampau.. 

then dalam journey aku.. aku kenal dengan Mr Ted. 
something about him yang buat aku rasa makin senang kenal dengan dia.
makin lama.. makin rapat..
dan semakin rapat..
hingga bibit bibit kasih dan sayang muncul.
then.. episod bermacam warna aku lalui dengan dia.. 
5 tahun bersama.. bukan waktu yang sekejap..
macam macam memori kitorang cipta.. 
but apa nak kata. jodoh bukan milik kita..
dia pilih untuk pergi... 
yeee.. aku kecewaaa.. sedih.. marahh.. 
hingga aku kemurungan. 

dalam fight kemurungan.. 
aku cuba kuatkan diri.. ubah diri..
"NAK JADI BAIK UNTUK DIRI"
"BE BETTER ME" 
ni laaa slogan kata yang selalu aku cakap kat diri.. 
hari hari aku cuba kuat.. 
tak buat lagi dosa silam. 
tak buat lagi perangai buruk dulu.. 

yet.. iman tu ada naik turun.. 
kejap okeyyy.. kejap aku hanyutt.. 
tak mudahhh... beratttt sangat.. 

kemudian dipersimpangan.. Allah temukan aku dengan Mr Butterfly . 
kenal dia yang baikkk... akhlaknya baik.. perangai dia baik..
kalau tenung balik diri.. sungguh aku rasa tak layakk. 
sumpahhh aku terlalu segan dengan dia.. 
perempuan pendosa macam aku.. layak ke dengan dia? 
tapi.. sebab aku nak jadi baik... mungkin sebab tu kot Allah temukan kami.
jadi pemangkin dan kekuatan aku.. 
tapi.. jodoh kami juga tak panjang..
aku sedar diri.. aku pendosa.. banyak dosa aku.. 
manakan pula dapat lelaki sebaik dia.. 

tapi.. aku percaya.. Allah hadirkan seseorang dalam hidup kita.. 
ada sesuatu yang Allah nak bagi.. 
mungkin Allah amik dia sebab aku terlalu bergantung kepada manusia.
bukan sepenuhnya berserah pada Dia. 

with the spiriit.. aku cuba kuatkan diri..
jadi baik untuk diri sendiri..
be better me tomorrow.. 

tapi lately.... something comes and kacau pemikiran aku.. 
jujurnyaaa.. aku penatt.. 
penat lawan diri sendiri.. sendirian.. 
penatt ... 
hinggakan aku terfikir yang aku ni fake..
aku sendiri tengah perang antara 2 identiti dalam diri aku..
aku yang baik VS aku yang jahat.. 
otak aku keep on telling me that im fake.. 
aku bukan baik mana pon.. 
takatt sikitt ye yang berubahh.. tapi banyak tu masih jahattt je.. 
dan mula la otak suruh jadi diri sendiri..
jadi diri aku dalam kehidupan biasa aku.. 
yang macam dulu dulu.. 

aku xtau nk buat ape..
aku sakittt.. 
aku penatt..
aku malas nk fikirr..tapi.. 
this been hunting meee.. for few dayss dah.. 

help me~!! 



No comments:

Post a Comment