Thursday, December 1, 2022

Celebrate Besday With Shuben

The "Shuben "

birthday aku kan sabtu lepas..
masa birthday tu... mamat shuben sorang ni dia pergi reunion sekolah dia.. 
while aku lak keluar celebrate besday dengan Ms Angel, RIzal & Faiz (sayang) 
pssstt : shuben & sayang ni madu paksarela aku... n diorang tahu.. n diorang okey je.. 
huntung aku kan.. lelaki sanggup dimadukan.. wahahaha
mamposssss... padahal kawan-kawan je

so.. masa dia wish tu.. shuben cakap nanti kita bagitau bila, kita pergi makan.
so.. orang dah bagi green light kan.
kita pon redeem la..
tu pon sempat dia bahankan aku.. 
me : bila freee??? nak redeeem (quote mesej dia ajak gi makan ) 
shuben : ko ingat aku voucher ke nak redeem ni? nak aku pakai reben segala?
me : hahaha.. if ko nak pakai reben ke lace ke ape kee masa jmpe nanti. aku okey jeee.. hehehe

kena sidai dengan shuben... 

untuk dinner kali ni.. kitorang makan kat area Lalaport, BBCC
macam biasa... kalau dengan shuben ni...
memang selalu aku yang sampai awal.. 
xtau ah dia.. lambattttttttt saja diaaaaa..  (nak kena denda dia ni ~!!) 
kebetulan kaki sakit...  so kita grab tealive..
and bersidaii ala ala pantaii tunggu shuben sampai. 
sambil rest kaki... 
tapi.. shuben sampai je dia bahankan aku juga..
shuben : ko ingat ko tepi holiday ke?? siap nak payung segalaa.. hahahhaa 
(sebab ade payung canopy kat meja yang i duduk ni. haha
dengki teruk dia ni ~~~) 

sampai je.. kitorang terus gerak pergi cari kedai makan..
normal bagi aku untuk rasa kompius nak makan kat mana..
and between me and him.. dia lagi cerewet bab makan..
so better dia yang pilih restaurant..
aku pilih makan ape yang aku nak makan je nanti..
easy.. x gaduhhh. kan.. kan.. 

shuben do the shopping

sebelum pegi restoran... singgah kat Sugar & I..
kedai ni jual dessert.. bomboloni for the specialties.. 
kat kedai ni... shuben setel semuanyaaa..
dia yang borak itu ni dgn org kedai tu..
dia yang order..
dia yang bayar..
sebab kaki aku sakit.. and xtau nak buat ape kat situ..
aku jd penunggu setia je kat tepi tuuu.. 
duduk tepi.. kasi kaki relax... 


the bomboloni

dan inilah bomboloni yang diborang oleh shuben..
semua dia setelll..
dalam banyak banyak tu.. yang nutella tu je yg aku contribute..
choc lover kan.. opkosss la pilih chocolate.  ahaksz!


dari tadi korang baca si shuben dok bahan n mengata aku kannn.. 
tapi semalam dia ade puji aku juga tauu..
dia cakap aku DAH TIRUSS sikit... 
xtau ah dia bahan aku ke apeee.. tapi dia cakap mcm nampak kuyusss..
ke sebab  aku pakai bawal kali ni..
(selalu keluar dgn dia pakai shawl) 

pastu dia cakap... "mebi sebab aku bawal type punya orang kot... aku suka tengok orang pakai bawal.. aku rasa kalau orang pakai bawal.. dia mcm cantikk" 
aku xtau laa dia bagi hint ke ape nii..
hahahah... janji dia tak kutuk aku buruk.. sudah..
yang lain bisa diaturrr... hehe

my dinner - fungus & beef noodle

for dinner.. kitorang pergi makan kat MEE HIRIS CINA MUSLIM kat Lalaport BBCC
aku macam terpegun jeee..
shuben macam tahu je kita nak makan dumpling and mee tarik.
tetiba dia pilih tempat makan yang sama..
padahal aku xcakap or hint ke ape kat diaaa.. 
adakah ini namanya "telepathy berjaya" 
hahahhaha

thank you shuben.. 
selesai 1 craving i yang ni..
ni yangggg suka suka shayanggggg lebeyyy ni.. 
tahu tahu jeee.. hahahaa. 


done makan... 
done dessert..
done coffee..
done gossip and borakk..
kita pon balikk

memula nak ajak dia jalan sampai ke MRT Pavilion Bukit Bintang..
dekat dengan Sg Wang..
tapi Shuben malas nak jalan..
so.. dia ajak naik Lrt Hang Tuah (sebelah mall) 
LRT Date ~!! 
padahal 1 stesen jeee...
jadi laaa.. 

thank you shuben.. coz sudi keluar dengan chenta..
belanja makan..
dengar luahan and cerita cerita chenta
for being there for me when i need you
thank youuuu.. 


No comments:

Post a Comment