Wednesday, September 8, 2021

Sabar

 


kadang kadang aku tertanya.. 
hebat sangatkah dia.. 
penting sangatkah dia dalam idup aku.. 
sampai begini sekali dugaan yang aku perlu lalui.. 
pengalaman demi pengalaman.. 
setiap rasa yang dia pernah beri. 
rasa kasih. 
rasa sayang. 
rasa cinta. 
rasa rindu. 
rasa marah. 
rasa sedih. 
rasa kecewa. 
rasa pedih. 

beberapa kali juga aku bertanya pada diri. 
xmampukah aku idup tanpa dia. 
xboleh ke aku berdiri sendiri. 
tapi.... jawapan yang aku dapat dari diri aku masih buat aku terluka. 
aku masih sayangkan dia
aku masih inginkan dia
aku masih dambakan dia dalam idup aku. 

through out the years.. 
position dia keep on going deep in my life
hingga sekarang aku masih rindukan dia  

aku pernah dengar kata orang. 
sabarlah dengan ujian. 
Allah sedang beri rahmat pada kamu yang diberi ujian. 
sabarlah.. terimalah.. 
Dia akan jawab permintaan kamu nanti. 
sabarlah.. bersangka baiklah kamu pada tuhan kamu. 




No comments:

Post a Comment