Tuesday, April 11, 2023

Biskut Raya In Da Making


balik kerja semalam.. aku terus beli barang nak buat biskut raya
dia macam tetiba mood tu ada..
so.. kita layankan aje.. 

balik tu rehat dulu..
lepas berbukaaa... setel semua.. kita pon start mengaul.. 


kali ni buat biskut choc chip..
sebab nak buat biskut ni.. sebab selalu rasa patah hati dengan pilihan biskut yang mummy beli. 
mummy jenis suka biskut lama lama... 
macam kuih bangkit... kuih makmur.. 
kuih jenis mcm tu.. aku x makan.. 
so.. buat la kita biskut sendiri.. ikut selera sendiri. 


buat biskut ni.. bgtau kat Mr Butterfly..
mana tahu baik hati dia nak layan n teman sambil membakar biskut ni kan..
betull.. dia teman.. sekejap.. pastu dia sleep..
ngantuk katanyaa.. 

siap persoalkan kenapa nak buat malam tuu..
kan penat kerja... 
aku pon xtau nak jawab ape.. sbb.. tetiba mood ade..
layankan aje laa.
kang mood xde.. malasssss.. baik sleep je. 



ekceli buat biskut raya ni aku start masa aku dengan Mr Teddy lagi..
guna oven kat rumah sewa dia.. 
lepas tu.. Mr Teddy ada betulkan oven kat rumah.. 
sejak dari tu macam jadi habit.. bila puasa je nak buat kuih raya.. 

and ade yang menunggu nak amik kuih raya nii.. 
insyaallah... kalau ada.. dapat la sorang sikitt.. 
Mr Butterfly pon cakap.. dia nak makan.. 
xtau laaaa dia betul ke saja nak menangkan hati.. 

and Mr Butterfly ade suruh buat jual biskut ni..
kesahnyaaa.. aku malasss nk buat sorang..
penat oii.. aku buat dengan penuh kasih sayang.. 
pastu kerja lagi..
ade orang tolong xpe jugaaa.. 

then selamba badak je Mr Butterfly cakap " sayang ni... tak de jiwa niaga la.. rugi " 
sesuka suki diaaaa je kann. 
bila suruh dia tolong.. dia kata xmo.. dia nak tolong makan je. 
hampehhh.. 




 

No comments:

Post a Comment