Tuesday, April 19, 2022

[Novel] Dia Lebih Tahu - Anjell

 


Dia Lebih Tahu - Anjell 

“Aku nak kau orang berdua kahwin. Anggaplah ini adalah permintaan terakhir aku.” – MUHAMMAD IKHMAL 

 Itulah permulaannya! Bagaimana dua musuh tradisi sejak zaman sekolah terpaksa hidup bersama. Issabella si Queen Bee dan Faris Rezza si Ice Prince. Let’s just say.. lebah tak suka air batu! Namun, demi memenuhi permintaan Ikhmal yang menghidap leukemia tahap empat, akhirnya Issabella dan Faris Rezza bersetuju. Masing-masing cuba untuk memberi peluang kepada rumah tangga mereka. Segala persengketaan sejak sepuluh tahun yang lepas ditolak ke tepi. 

Siapa sangka mereka akhirnya boleh jatuh cinta. Happy ending? Masih terlalu awal! Panas yang disangka sampai ke petang, rupanya hujan dan ribut petir di tengah hari. Tiba-tiba, rumah tangga mereka diuji. Rahsia terungkai. Issabella hilang kepercayaan terhadap Rezza. 

 “Kita tak akan mampu untuk menyaingi seseorang yang datang sebelum kita.” - ISSABELLA 

 Rezza resah. Rumah tangga dia dan Issabella di ambang bahaya! Bagaimana harus dia buktikan yang hanya Issabella di hati bila kepala isterinya itu dah jadi cap berlian? I love you dia pun dah tak berharga. Dia buntu. 

 “Aku sayang Issabella, Mal. Tak pernah ada yang lain. Apa aku nak buat ni, Mal? Macam mana aku nak bagi dia percaya yang aku selalu cintakan dia?” - FARIS REZZA

 Tiba-tiba, muncul satu surat. Pada hari genap satu tahun usia perkahwinan Issabella dan Rezza. Amanat terakhir arwah Ikhmal. Apakah yang ingin disampaikan oleh Ikhmal? Dan mengapakah harus muncul setelah setahun berlalu? 

 Sesungguhnya.. Ikhmal lebih tahu!


No comments:

Post a Comment