Monday, January 2, 2023

Aku Penat Dengan Alasan Kau

 


hey diary... 
aku tahan diri sebenarnya daripada update kat sini..
tapi.. biasalah... bende dalam hati.. kita kena luahkan.
kalau takkk.... memang jadi dendam. 

aku... penat la jadi baik.
sumpahh.... aku nak sangat jadi baik..
tapi... aku penat jadi baik.
why???? 
aku rasa macam dipermainkan.. dibodohkan..
taken for granted. 

u know... bodyguard.. 
dlu.. masa aku baik dengan dia.. 
dia pernah sakit.. mengadu sakit dada... on weekend..
nak pergi check up.. tak ada duit.. 
yess.. aku transfer kat dia..
dah sakit kan.. 
(biasalah.. perempuan.. emosi tinggi.. lagi lagi bab kesihatan) 

tapi.. bila dah pinjam.. susah betul nak dapatkan balik. 
bukan aku tak mintak.. mintak.. 
banyakkk je alasan..
kenkadang.. alasan dia tak munasabah juga..
hahhahaahaha.. 

nak tahu alasan ape yang dia pernah bagi? 
" nape tak ingatkannnnn...? " 
ehh bodoh.. kau hutang aku.. even few days before gaji tu dah bagitau.. 
just masa on the day aku lupaa... dia salahkan aku.. 
fine.. aku sabar lagi. 

" dah asingkan... tapi.. sebab b xdatang jmpe, dah guna kat motor" 
hahhaha.. ni pon bodoh..  that is my money at first
kalau aku x dapat jumpa ko pon... boleh bank in kan..
bank berlambak laaa kat selangor ni. 
and it is my money.. kalau dah asingkan.. bila bila aku minta.. boleh je bagi kat aku kan.. 

"bulan ni tak ada lebih la... sebab banyak MC... sakit aritu.. ermm.... cammana ehhhh?" 
ni ponn bangangg... ive stated very clearly.. 
aku nak duit aku... so shud be.. u priorities me first. 
HUTANG dulu baru HIDUP. 

ada yang cakap.. halalkan je laaa..
oh well... aku tak nak.. sebab aku marah.. 
why??? biadap... dia biadap dengan aku. 
even masa aku baik dengan dia pon.. dia torture mental aku.. 
dia torture emosi aku..
and because of dia... aku relapse my mental health.. 
berapa kali kena serang panic.. 
berapa kali aku sakit. 
even.. kalau aku nak.. aku nak je suruh dia bayar cost rawatan aku. 
tapi.... hutang pon dia tak mampu bayar.. 
ko rasa kos rawatan aku dia mampu keee.. 

biarlahhh.. aku malas fikir..
aku tak redha.. 
cumaaa.. ketahuilahh.. 
sabar aku ni dah banyak lobang diaaa.. 
sikitttt lagi.. aku pon tak tahu ape akan aku buat kat dia.. 


No comments:

Post a Comment