Sunday, March 26, 2023

Nak Jumpa Ibu Tak?

 


assalamualaikum gaisss.
selamat pagi ahadd.. 
pepagi gini aku dh semangat nak update blog..
hahahhaa..  ni nak citer la ni.. 


biasalah.. pepagi.. mesej mesej dengan kesayangan hati hamba..
borak borak... merepek sikit sikit.. 
alaaa.. biasalah bercinta jarak jauh memang ginii... 
dalam dok borak borak... tu.. tetiba... 

"Nak jumpa ibu tak?  abang bawak jumpa.. ibu tanya.. semalam. " 
whoaaaa.. terkezutt sekejap ye aku.. rasa mcm kne electrick shock.. 
then aku jawabbb.. 

me : hah?? bila.. ibu tanya semalam? abg jawab ape?
him : lepas raya boleh?
me : insyaallah 
him : abg cakap, insyaallah lepas raya. sekarang abg blm ada masa lagi.  nak tak jmpe family abang? 
me : boleh kee... abg dah ready ke nak kenalkan?
him : dah ready lama dah.. 
him : ibu cakap, kalau ada jodoh. nak masuk hantar rombongan meminang syg tahun ni. abg cakap, insyaallah boleh. mana yang muda kita buat cepat 

aku baca.... opkosss laaa aku heepii..
hati kita rasa macam nak lompat lompat bintang tawww.. 
siapa tak suka.. when someone that u like, sincerely love you back..
then work hard to make you his.. 
and typically me.. aku memang buat perangai anak anak terlebih gula.  
aku balas laa " yehhh yeh . syg ade lakikk.. yeah yeahhh" 
dia selamba balas " hey2 sabar dulu.. blm lagi.. (with the emoji gelak besar)" 
hishhh.. potong betul laa dia.. 

then he said
" abang ikhtiar cepatkan .. nikah kita. selebihnya biarlah ALlah tentukan. abang tahut sikit bab2 mcm ni.. sebab tu abang cakap dengan ayah cepat kalau boleh. tak nak jadi apa apa lagi.. harap ni yang terakhir.. abg penat asyik tak jadi.. abg nak cepat juga kalau boleh tahun ni " 

and korang rasa ape aku jawab??? 
aku cakap laaa  " nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk " 

hahahhaa.. gatal yeeeee.. 
tapii.. x kesah la gatal ke ape... 
janjiiii dia nak kitaa.. kann. 
hahhahaa.. 

alhamdulillah.. Allah tu Maha Mendengar.. 
dan insyaallah.. kalau dia yang terbaik buat aku.. aku terima dengan seikhlasnya.. 
semoga ada pengakhiran yang bahagia, yang terbaik buat kami.. 
doakan ye guysss.. 

okk.. nk sambung lompat bintang..
hati berbunga bunga tak dapat dibendung ni.. 


No comments:

Post a Comment