Monday, August 16, 2021

Bagai Ditusuk Sembilu


hari ini sekali lagi hati aku berdarah mendengar khabar yang kurang enak. kadang-kadang aku tanyakan pada Allah, mengapa ujian seberat ini diberikan pada aku? kenapa aku yang dipilih? sumpah... aku sakit.. aku tak kuat.. menangis hiba aku bila mengenangkan ujian ujian yang aku terpaksa hadap. 

kali nie sangat perit. dengan update dia cerita ke seluruh pelosok twitter jaya. hati aku tertanya.. kalau dah sampai cincin yang dia beri.. maksudkan mesti dah berkenalan lama. maksudnya dah berapa lama dia curangi aku? dah berapa lama dia mainkan hati aku?  

adakah aku yang bodoh??? bodoh mengharapkan keajaiban berlaku? adakah aku bodoh dengan segala doa doa dan usaha aku kearah hasrat dan impian aku? tidakkan layak ke aku punya harapan? tidak layak ke aku punya keinginan? tidak layak ke aku dihargai, dikasihi, disayangi? 

bila mendengar khabar itu... hati aku perit.. hati aku sakit.. hati aku rasa perit,, terus rasa muntah... lemah segala badan.. terasa longlai.. jujurnya.. aku kecewa.


No comments:

Post a Comment