Friday, August 20, 2021

Salam Dari Allah Melalui Abg Wonderpet Ke Ni?


tadi Abang Wonderpet ade call.. 
2 kali dia call.. 1 tu dalam pkol 10 lebih..
just untuk bgtau yang dia tengah drive.. haha (tak paham why) 
2nd call pkol 12.10 tadi.
masa dia call tu macam pelik juga.
nak ape laki orang ni call memalam gini.. 
tapi aku angkat gak 

memula tu just tanya khabar..
ye la sebab hari tu aku ade mesej.. tanya khabar..
ye la pandemik kan..
lama x dengar cerita.. x nampak berita..kita tanya la khabar.. 
so, dia kata dia call kali nie sebab nak balas kebaikan.. 
kita amik je la niat baik dia kan. 

so.. borak punya borak..
rupanya dapat tahu.. hari tu dia kne kuarantin sebab positif covid.
haaaa.. ni la gunanya tanya khabar..
tapi dapat tahu lambat.. so.. dapat ucap takziah je la.. huhu.. 

Wonderpet : tak ada ke kawan-kawan mesej ke call ke tanya khabar?
Me : maksudnya ? kawan yang mana? 
Wonderpet : ye la.. kawan awak la.. kamu kan ramai kawan lelaki?
Me :  tak la.. sama je kawan laki ke pompuan. cuma senang rapat dengan laki berbanding perempuan. 
Wonderpet : ha... ye.. diorang xde ke mesej ke call ke?
Me : tak de pon.. kawan perempuan ade la mesej tanya khabar. 

and... perbualan tergantung...
which aku sendiri x paham kenapa soalan ni timbul. 

masa borak borak ni dapat tahu lagi yang rupanya dia tengah keluar.. 
(patutla berani dia call kita memalam.. ceh ceh ceh) 
so, borak la pulak pasal topik aktiviti kesukaan dia ni..
then aku cakap la.. kalau aku.. aku nak ikut..
hhahaha.. buat benda baik.. belajar bende baik...
siapa tak nak kan... 

so.. dia cakap la yang kali ni rombongan lelaki je..
kita angguk kepala je la.
tetiba dia cakap "kalau nak ziarah.. nnt dtg tempat saya " 
terus aku macam.... terpukul.. 
ape maksud dia ehh?
kenapa dia cakap macam tu eh?
macam-macam persoalan bermain kat fikiran aku.. 

ini ke teguran Allah buat aku?
ini ke jalan yang Allah cadangkan buat aku?
ini ke rahmat Allah kepada aku?


No comments:

Post a Comment