Monday, August 16, 2021

Daddy In Memory

 

hye gais..
since lately im a bit stress with my things.
and it makes me missed my dad so much..
so, i decided to open up my story of the last journey of my late father. 



AHAD - 14 FEB 2016 

kalau tengok pada tarikh, ramai yang akan cakap.. Valentines Day 
tapi.. disebabkan i dont have boyfie masa tu.. 
i enjoyed my Valentines Day dengan my friend, Fatin. 
why? sebab masa hari ni la promo makan banyak best best akan keluar. 

around 2 am .. mummy call.. 
(biasa memang mummy or daddy call kalau ade hal.. senang xyah jerit2)
 then kebetulan x tido lagi.. jadi turun laa.. 
bila turun tengok daddy bising.. ngomel ape ntah. 
macam meracau... bercakap cakap.
mintak nak jumpa nenek..
minta nak jumpa mokde.
minta mokde jumpa sebab dia sakit

 mummy suruh aku duduk bawah.. 
tolong jagakan daddy. sebab mummy keje esoknya tu. 
and tengokkan daddy kalau ade ape ape. 
but when aku kat bawah.. nothing happen.. selain daddy meracau. 
the same thing daddy cakap. 

then mummy cakap.. "kakak.. call poji (kazen) suh bawak nenek datang sini esok" 
as anak yang baik.. i pon call la my kazen tu. pakai no mummy... heheh..
 mummy? redha aje. 

 then... after call tu dengar daddy start meracau racau.. 
cakap ape ntah... 
then jerit panggil nenek.. 
jerit panggil mok de (my aunt) 
jerit kata sakit.. 

 malam tu daddy agak aktif meracau.. 
30 seconds bising... 
30 seconds diam.. 
then start 30 seconds bising.. 
30 seconds diam... 

aku pulak surrender around 6.30 am lepas subuh tu memang tak terdaya dah.. 
so... aku pon lelap... 
mummy plak jaga.. mummy x jadi pergi office.. 
 tapi aku tdo kat bawah... 
so.. if anything, aku dekat.. boleh dengar.. 
daddy bila nak subuh tu dia start calm balik..
dah x meracau.. dah senyap.. 
agaknye penat kot semalaman dia x rehat.

 sambung at next entri.

No comments:

Post a Comment