Tuesday, August 24, 2021

Daddy In Memory (Part 8)

 

holla gaisss.. 
aku nak sambung citer dari entri yang lepas
 The Last Journey of My Late Father 
 untuk yang terlepas last entry.. boleh baca kat SINI

   

 SELASA - 16 FEB 2016 

 dalam entri lepas, daddy telah pun kembali ke sisi Allah. 
aku dah kehilangan daddy buat selamanya.
aku dah menjadi anak yatim. 

mummy dan adik lelaki tolong uruskan hal hal daddy di hospital. 
aku pulak decide untuk balik ke rumah..
selesaikan urusan sambut jenazah daddy pulang ke rumah.. 

balik rumah tu je dari hospital... rumah dah cerah.. 
semua lampu yang ada busu (mak cik) bukak.. 
mummy pon dah bagitau jiran.. 
dah uruskan semua hal hal berkait dah.. 
so, aku kemas-kemas rumah apa yang patut
tunggu jenazah datang je kat rumah... 

 Alhamdulillah, jenazah sampai rumah je ade beberapa orang sahabat allahyarham & jiran and adik2 dah sedia nak usung jenazah bawa masuk rumah.. 
angkat and letakkan atas tilam
 time ni aku nampak adik2 aku amik part uruskan daddy.. 

 disebabkan baru lepas hujan.. 
nak gelap...ade lagi saudara nak datang... 
urusan - urusan pengebumian secara sebulat suara dilakukan esok hari. 
so malam ni.. penuh rumah dengan orang baca yassin.. 
sedekah yassin.. 
sahabat-sahabat allahyarham.. 
kawan kerja allahyarham. 
ajk persatuan penduduk 
business partner allayarham 
kawan mummy.. 
kawan adik.. 
kawan aku.. 
yang paling tak sangka.. abg wonderpet pon datang.. 
masa dia datang tu tergamam sekejap. 

 malam tu aku x tido.. 
dipesan surah yassin kalau boleh jangan putus 
dipesan jenazah tak boleh ditinggal sorang...
 aku pulak bukan sebab tak ngantuk.. 
tapi aku fikir... inilah kali terakhir i boleh dating dengan daddy. 
lepas ni daddy dah xde dah.. 
lepas ni daddy tak muncul dah. 
kalau ada pon cuma kenangan daddy n bayangan daddy..

aku rindu daddy...

No comments:

Post a Comment