Tuesday, August 17, 2021

Daddy In Memory (Part 2)

 

hello gaiss.. 
semalam i decide untuk cerita mengenai 
The Last Journey of My Late Father 
untuk yang terlepas last entry.. boleh baca kat SINI

 


 ok.. sambung dari entri lepas.... 
 ISNIN - 15 FEB 2016

 semalam tak dapat tido 
sebab kes daddy meracau semalaman.
hari ni batery badan kat layu.. 
i need my sleep 

 dapat tido around 6.30 am.. 
ingatkan dapat tido lama la sikit.. 
konon konon dapat refresh diri sikit.. 
rupanya... just dapat 3 jam je tido. 
pkol 9.30 dah terjaga.. sebab daddy jerit.. 
kusss semangat.. terkezuttt kita awak.. 
 sedar ari tido je terus terduduk.. 
nasib baik la ingat lagi ape yang jadi sebelom tido.. 
kalau tak memang macam orang bodo la aku ni kan... terkejut punya pasal. 

 before aku terlelap tu... 
aku ingat daddy just sakit biasa-biasa.. 
just sakit x sedap badan.. 
walaupon di mata kasar aku boleh nampak tanda2 bukan bukan.. 
hati kita boleh rasa... 
it is just maybe aku ni selfish... 
so.. aku nak playsafe... aku nak think positif.. 
aku  xnak daddy pergi.. 

 aku ada mesej partner aku masa tu.. 
bagitau dia pasal daddy.. 
niat hati just nak ngadu.. 
nak luah perasaan. 
as kita x sedap hati kan... x senang hati tengok daddy.. 
last2 dia ajak gaduh.... 
huhh.. memang tak la reply dah.. 
buat hati bengkek aje.. 

 pagi ni daddy masih meracau lagi.. 
cuma daddy tak seaktif malam tadi.. 
penat agaknya... 
mummy pon memonteng kerja.. nasib baik juga la.. 
kalau tak mati kutu nak buat ape.. 

 hari ni daddy meracau mintak nenek lagi.. 
nenek masih kat kampung... 
 so kami kena marah.. weols redha je la.. 
mungkin kazen baru bagitahu nenek pagi ni kot..
and mebi nenek pon baru nk siap siap datang sini..
it might takes time..
it okey.. kami faham

 then.. daddy cakap kat aku.. 
"kakak... tu sape datang tu.. tu suruh posmen tu masuk" 
i tengok pintu.. xde ape pon... 
celah mana plak posmen.. 
daddy ni menakutkan... 

masa ni dah macam seriau dah rasa hati.. 
kita penah je kan dengar cerita cerita pasal kematian ni..
katanya orang yang dah nak meninggal.. boleh nampak sesuatu yang kita yang hidup ni tak nampak.
macam malaikat.. etc 
hati dah risau... takutt. 

 daddy kata lagi... 
"kakak... kirim salam kat muhamad... tu pakai surat." 
sekali lagi i macam blur... 
muhammad? muhammad mana? 
partner aku ke? 
pakai surat??? alamat dia ape.. 
biasa bukan main fon je ke??? 
**blurr**

 bersambung....

No comments:

Post a Comment